Čtvrtek, 28 března, 2024
aktualne

Personalizace produktů je v současnosti pro firmy větší prioritou

Téměř polovina spotřebitelů se poslední rok soustředila více na úsporu než na utrácení. Přibližně 44% zákazníků si za toto období osvojilo nové technologie v podobě mobilních aplikací nebo hlasem aktivovaných zařízení.
Téměř polovina spotřebitelů se poslední rok soustředila více na úsporu než na utrácení. Přibližně 44% zákazníků si za toto období osvojilo nové technologie v podobě mobilních aplikací nebo hlasem aktivovaných zařízení. Před pandemií nového koronavirus byla personalizace prioritou pro 14% značek, dnes ji považují za důležitou více než dvě třetiny firem. Tato zjištění vyplynula z mezinárodního průzkumu poradenské společnosti KPMG – Me, My Life, My Wallet.

Spotřebitelé měli během minulého roku omezené finanční zdroje a nákupy důkladněji zvažovali. Přibližně 80% zákazníků kupovalo výrobky nebo služby od značek, které jednají v souladu s jejich přesvědčením a odrážejí jejich hodnoty. „Aktuálními spotřebitelskými trendy jsou inovace při donáška potravin, nové modely předplatného a online nakupování. Aby si firmy udržely svůj objem tržeb, musí dnes reagovat promptně na požadavky zákazníků,“ vysvětluje partnerka KPMG na Slovensku zodpovědná za sektor maloobchodu Ivana Mazániková.

Společnosti stále více investují do produktů, které jsou personalizované. Zákazník si přitom ani nemusí uvědomit, že mu společnost doporučila zboží na základě jeho historie objednávek nebo vzorců spotřeby podobných spotřebitelů. Podobné chování firem hodnotí pozitivně 30% mužů a 27% žen. Tento typ personalizace považují za skvělý zejména mileniáli.

Největší hrozbou během minulého roku bylo pro spotřebitele onemocnění COVID-19 (73%). Vzrostly také obavy z kybernetických útoků (60%) a rizik spojených se sdílením údajů. „Je nezbytné, aby společnosti definovali a informovali o konkrétních výhodách, které spotřebiteli plynou z poskytnutých údajů. Podle průzkumu KPMG si 47% spotřebitelů myslí, že společnosti by nikdy neměly prodávat údaje třetím stranám,“ dodává Mazániková.

KPMG realizovala průzkum na vzorku téměř 19.000 spotřebitelů v 16 zemích světa, Slovensko nebylo součástí průzkumu. Studie přináší globální pohled na změny spotřebitelského chování a zákazníků – jejich způsob, jak vydělávají, míjejí a šetří, pokud mají přežít dnes a prosperovat zítra.

Related articles

Comments

SEO článek

Nejnovější články

Reklama

magazín
magazín
magazín
magazín