Čtvrtek, 28 března, 2024
aktualne

Je lepší vést si účetnictví svépomocí, nebo to svěřit účetní firmě?

Při založení vlastní živnosti před vámi stojí jedna důležitá otázka. Chcete si spravovat firemní účetnictví svépomocí, nebo je pro vás výhodnější to vložit do rukou profesionála? Obě varianty mají svá pro a proti. Záleží tedy na každém individuálně, co mu bude nejlépe vyhovovat. Rozhodujícími faktory mohou být velikost firmy, přístup samotného podnikatele či objem práce.

Účetnictví svépomocí je nejlevnější řešení

Není pochyb, že nejméně peněz vás bude účetnictví stát v případě, že si ho povedete sami. Na druhou stranu ale musíte počítat s tím, že u něho strávíte podstatně více času, než kdyby se vám o účetnictví staral odborník. Zároveň vám hrozí riziko, že nezvládnete uhlídat možnosti daňové úspory a tím pádem v konečném součtu státu odvedete podstatně větší částku.

Tento způsob se nejvíce hodí pro podnikatele, kteří vystavují menší množství faktur a dokáží se vyznat v problematice účetnictví. Patříte-li k této skupině, při zakoupení účetního softwaru vás může finančně podpořit nebankovní půjčka.

Jak to řešit ve větší firmě

V momentě, kdy se vaše firma rozroste natolik, že se účetnictví zkomplikuje a vyžaduje náročné podvojné účetnictví, tak nastává situace, kdy už nejspíše nebudete schopni účetnictví vést sami. Máte možnost zaměstnat interní účetní či vsadit na správu účetnictví externí firmou.

Největší výhodu při nájmu interní účetní spočívá v tom, že důvěrné informace o firmě zůstanou uvnitř společnosti. Musíte se ale připravit na to, že jakožto zaměstnavatel ponesete odpovědnost za případné chyby v účetnictví. Také musíte počítat s neustále se měnícími novelami zákona, které je nutné kontrolovat. Tím se ovšem náklady nevyhnutelně zvýší.

Proč přenechat práci odborníkům

Poslední možností je správu účetnictví svěřit externí firmě. Účetní garantují diskrétní jednání ve smlouvě. Pravděpodobnost úniku informací je tedy velmi nízká. Seriózní subjekty se také pojišťují, takže škody způsobené případným únikem informací hradí pojišťovna.

Při této volbě máte o jednoho zaměstnance méně a odpadají vám některé náklady (zdravotní a sociální pojištění, vzdělávání a vybavení). Zároveň lze účetnictví započítat do nákladů a ušetřit tedy poměrně dost peněz.

Jedním z největších benefitů, které pocítíte po svěření práce někomu jinému, je, že tomu nemusíte věnovat tolik času. Také vám jistě uleví vědomí, že lidé, kterým jste práci svěřili, jsou v oboru profesionálové a vědí, co dělají.

Related articles

Comments

SEO článek

Nejnovější články

Reklama

magazín
magazín
magazín
magazín